Egy lap egy albumból


Családi album:
Alba, 1867
Hongkong, 1897
Marseille, 1900
Párizs, 1904
Valenciennes, 1918
Buenos Aires, 1930
Egy régi családi albumból, amelyből még több képet is közzéteszünk. Aki összeállította, sok szeretettel és humorral élte életét. Olasz volt, a langhei Albában született az 1860-as években. A sziámi hadsereg kiképzőtisztjének utazott Bangkokba. Szívesen képzelem úgy, mint Conrad Az árnyéksáv című regényének főhősét, valahol Szingapúr és Sanghai között, mielőtt csatlakozna a fülöp-szigeteki felkelőkhöz.

Ő, aki annyira szeretett pózolni, itt is kínainak öltözve ül egy barátjával együtt a hongkongi Po-Chou műteremben 1897-ben. Ugyanazzal a könnyed nemtörődömséggel viseli hímzett papucsát, amellyel katonacsizmáját hordta. Barátja hosszú copfot visel, kezében pipát tart, mindkettőjüknek legyezője és kerek sapkája van – de meg tudja mondani valaki, mit tarthat a bal kezében?

3 megjegyzés:

Pájer Károly írta...

A mikor a Hopp Múzeumban dolgoztam mint restaurátor, láttam ilyet a raktár szekrényében. Szerintem vizipipa, amire találtam is utalást:
http://www.aspireauctions.com/auction302/details/38243.html
http://mountainfolkcraft.com/2011/12/20/water-pipe/

Studiolum írta...

Nagyon köszönöm! Mindjárt fordítom is az angol változatba.

gólhaj írta...

en meg azt hittem, hogy ping-pong uto.
:D
habar az egy masik trotrenet