Olvadás


Tegnap, ahogy felkeltem, meghallottam az első fecske kiáltását. Az ablakhoz szaladtam, hogy kinyissam, de már nem volt ott. Nem hallottam többször, de ez azt jelenti, hogy mostantól kezdve bármelyik percben megtelhet az ég kiáltozásukkal és cikázásukkal. Izlandon ehhez a tóhoz egészen közel bukkantunk egy partszakaszra, ahol sok ezer sarki csér fészkelt. Ezek a madarak folytonosan ide-oda jönnek-mennek a két sarkkör között. A föld legutazóbb állatai. Átlagosan 80 ezer kilométert repülnek évente.

A fecskék és a csérek szüntelen kiáltozással vannak elfoglalva, mintha nagyon sok sürgős mondanivalójuk volna. Az utazóknak mindig sok mondanivalójuk van. Ha nincs, akkor nem is utaztak. A holland követ sok estén át beszélt a sziámi királynak távoli országa csodáiról, bőségesen kiszínezve, milyen ez a végtelenül lapos és tengertől gyötört föld, hogyan építik házaikat, hogyan szövik vásznaikat, hogyan festik ruháikat, milyenek társasági szertartásaik és vallási rítusaik. Többek között azt is elmondta, hogy “országában a hideg évszakban a víz olykor annyira megkeményedik, hogy az emberek járnak-kelnek rajta, sőt még egy elefántot is megbírna, ha lenne ott olyan. Mire a király azt válaszolta: »Mindeddig elhittem a különös dolgokat, amelyeket elbeszéltél, mert úgy tekintettem rád, mint józan és becsületes emberre, de most már biztos vagyok benne, hogy hazudsz.«” *

Az utazóknak ügyelniük kell rá, hogy ne hazudjanak, amikor elbeszélik, amit láttak.


deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo deshielo

A fotók a Breiðamerkurjökull gleccser torkolatánál, a Jökulsárlón tónál, Izlandon készültek.

7 megjegyzés:

Jozsef Petrenyi írta...

És a csérek pont a turistaút mellett fészkelnek, azaz ha el akarsz menni a hídig, akkor szó nélkül megtámadnak. Sokan.

pera írta...

Studiolum legközelebb a Holdról jelentkezik. :)

Gabor írta...

Ezzel az utazásoddal megleptél :)

(ha érdekel, én hogy láttam, kukkants ide)

András írta...

Csak nem napfogyatkozást nézni repültél oda északra!?!!

Kinga írta...

Tenyleg a ket sarkkort sikerult ennek a madarnak kivalasztania a vilag osszes lehetseges taja kozul? Ennyi repules aran?

Studiolum írta...

Hát ugye, ha messzebb nem mehet, be kell érnie ennyivel…

A két sarkkör csak a két végpont, no de mennyi minden van a kettő között! ;)

Tamas DEAK írta...

Na ez az a hely, ahova rengeteg pénzért sem hiszem hogy elmennék valaha is ...