Soldatenkaffee


„Rommá lőtt, és a háború után teljesen elhagyott városka Németország keleti határvidékén, valami furcsa névvel, amelyet elfelejtettem”, kezdi posztját a Don Quijote parafrázisával chistoprudov. „A határövezetbe ötven éven át tilos volt a belépés, és ma is csak szervezett turisták látogathatják a romba dőlt várost.”


Chistoprudov tegnap közzétett hihetetlen fotósorozata mára már az egész orosz interneten széltében-hosszában terjed.









Vajon milyen határmenti német tájszólásban írhatták fel annak idején a takarékpénztárra a „Sparkass des kreises rohel” feliratot?




A Soldatenkaffeeval szemközt: a Patika.



A Patikán túl pedig a Város.


Ez az utolsó kép már nem szerepel Chistoprudov sorozatában. Az épületet a városkáról úgy is nevezik: ВысоткаДом на Мосфильмовской” – A Moszfilm melletti toronyház.

Folytatás

12 megjegyzés:

Grimpix írta...

Lehet tudni a város nevét, vagy legalább, hogy hozzávetőlegesen hol található? Irtó izgalmas, hogy még van ilyen. Legalább guglin jó lenne meglátogatni. Köszi.

Grimpix írta...

Nicsak, van Normandiában is hasonló:
http://www.amusingplanet.com/2011/11/oradour-sur-glane-village-massacred-in.html#more

Tamas DEAK írta...

Hülye kérdésem lesz de télleg csak az egyértelműsítésért, tehát pl. ezen a képen az autó 45 februárban megkapta a házfalat és azóta ott van??

Studiolum írta...

Lehet, hogy nem volt elég egyértelmű, de azt hittem, az utolsó mondat rövid utalásából is érthető: a városka a Moszfilm moszkvai stúdiójában van… Ha ezt tudja az ember, akkor már ínyenc módon csemegézheti az anomáliákat, pl. az épületidegen anyagtörmeléket ezen a képen.

Viszont az oradouri képeket én köszönöm, a helyet ismertem, de ilyen jó felvételeket nem láttam még róla. Be is idézem őket majd valamikor.

Szabi írta...

Hát igen... az utolsó képek...

Egyébként az "épületidegen" törmeléknek valós szcenárióban is lenne helyük: az utca/tér szemközti házát ért találat, mely az útra esett. Helyet csinálva jobbra -- a ház falának -- s balra -- a templom falának -- is lapátolták, hogy ismét járható legyen az út.

De hát úgyis csak kulissza... (De nem semmi kulissza!)

Studiolum írta...

És a takarékpénztár felirata nem szúr szemet, legalább neked? :) Annak a németje éppolyan, mint az előző bejegyzésben az ál-német rádióadás a kattowitzi atrocitásokról (érdemes meghallgatni!)

Studiolum írta...

Grimpix: Itt vannak a google-koordináták.

Tamas DEAK írta...

Hát, túl jó az illúzió ... én már láttam a hamburgi templomot, az is ütős ...

Petrus Augustinus írta...

Huh, nekem tényleg nem esett le. Éppen akár Königsberg egy eldugott negyede is lehetne..

Petrus Augustinus írta...

Hoppá, hát lüke vagyok! Amikor a Kijevszkaján laktam és az MGU-ra jártam orosz tanfolyamra, a marsrutkaval mindig erre mentem el! A Moszfilm stúdió hosszú rácsáról és a Moszfilmovszkaja utcáról - ahol a bolgár és észak-koreai nagykövetség mellett a mienk is található - már beugrott. :)

Kinga írta...

Biztos nagyon naiv a kérdés, de tényleg felépítenek egy ilyen utcát téglából, kőből, hogy azután "antikolják"? Vagy ez egy valóban megmaradt és lebontásra ítélt utca, amit végül mégis megmentettek háborúsfilm-készítés céljára?

Studiolum írta...

Nem, ez a Moszfilm kifejezetten forgatásra használatos telke. Az biztos, hogy nem „felépítették, majd antikolták”, hanem eleve ilyen romosnak építették. Amiben nem vagyok biztos, az az, hogy állandóra tervezték-e. Az orosz szájtokon olyan ovációval fogadják a képeket, mint akik most látják először, tehát az is lehet, hogy egy bizonyos filmhez felépített romvárosról van szó.