Fel a hegyre

To Hilary and Walter, in thanks for their visit

osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1 osz1

A domb tetején áll nagyapám falujának temploma, a mai Magyarország legrégebbi faépülete, amelyet 1670-ben ácsoltak Csodatévő Szent Miklós tiszteletére. Ikonjai a 18. századból valók, berendezése a 19.-ből, s a 20. században telepítették át ide, a szabadtéri múzeumba. Én gyerekként már nem láttam, de bátyáim még igen az utcánk végén, a Bukóc dombján, s Bandi egy képeslapot is őriz a képével, amelyet anyánk írt neki a faluból. Csak most tudtam meg, hogy a falunkbeliek és a környékbeli ruszin falvak minden év szeptember 8-án, Kisboldogasszony napján eljönnek ide, Szentendrére az ukrán határról, és misét tartanak benne magyar és ruszin nyelven. Jövőre én is ott leszek.

osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2 osz2

6 megjegyzés:

Tamas DEAK írta...

A Kutatók Éjszakáján megtanultunk félóra alatt ruszinul ... ;)

Studiolum írta...

Ez ám az intenzív tanfolyam! Egyéb nyelveket is oktatnak?

U.I. Jó, jó, ruszinul. De melyik dialektust? :)

Tamas DEAK írta...

Abból kiindulva, hogy jó sok magyar szó volt benne, szerintem a hucul :) idén indult az ELTÉ-n ruszin szak is, ez volt az apropó. Oktattak aznap este fehéroroszt, bolgárt, lengyelt :)
Adok ruszin segédletet is ;)

Peter írta...

Korábban én is felírtam magamnak ezt az infót, mert érdekelt volna... most utánakérdeztem, és a Skanzen illetékes dolgozója szerint idén nem lesz ilyen, legalábbis ezen a hétvégén biztos nem.

Studiolum írta...

De kár. Abban reménykedek, talán egy közeli időpontban mégis lesz – most hétvégén amúgy sem tudtam volna ott lenni.

Tamas DEAK írta...

Hirtelenében ide tudnám tenni ezt az igen érdekes Jan Bicko-interjút.