Áttűnés: Frontharcosok szövetsége

Németország, 1932: „A szellem és az ököl munkásai: Szavazzatok Hitlerre, a frontharcosra!”

Oroszország, 2005: „Polgári Védelem Vodka”

За победу, товарищи!” – „A győzelemre, elvtársak!”

A Krisztall vodkagyár „Polgári Védelem” terméke a 2005-ös szentpétervári nemzetközi bor- és vodkavásáron az „Arany Brend” első díját kapta „a hagyományos orosz művészet magas szintű alkalmazásáért és a professzionális konstruktivista formatervezésért”. A tervezők saját szavai szerint:

„A „Polgári Védelem” címkéjének stílusa a 20. század eleji plakátművészet szellemében fogant. Fekete-fehér-vörös színskála, merev aszimmetrikus formák. A grafika még inkább aláhúzza az érzelmi súlyt és a megalkuvásra való képtelenséget.”

Egyéb, megalkuvásra képtelen csereszabatosságokról volt is már szó, de lesz is még hamarosan.

5 megjegyzés:

Tamas Deak írta...

Érdekes, hogy a német jómunkásember orosz jómunkásemberré változtatásakor a vonásain lágyítottak ...

Studiolum írta...

Nem tudom, hogy ezzel az orosz népkaraktert kívánták-e hangsúlyozni, vagy a termék jótékony ellazító hatásával kecsegtetni…

Heiddar Haraldson írta...

Én (szintén megalkuvásra képtelen reklámosként)arra tippelnék, hogy csak egy rossz minőségű képet találtak a neten, és Photoshoppal felhúzták kicsit. Viszont ez együtt járt azzal, hogy lágyítani kellett a képet a pixelesség miatt.

marguerite írta...

ugyanazok a vonások, csak meglőtték egy kis fénnyel jobbról, és a szem alatti, meg az orr és száj közötti megereszkedés árnyékát ezzel eltüntették. kásás hanghoz elmosódott vonások dukálnak ,)

Kinga írta...

Jé nekem is az jutott először eszembe, hogyan találhatták a németek azt a láthatóan valamilyen pszichózisban szenvedő két fazont vonzónak.