Búcsú Európától

Befejeztem egy fordítást, mondtam, átugrom vele az Akadémiáról, onnét pár sarokra. Jó, mondták. Azt elfelejtették mondani, hogy nagy ugrás lesz az. Az Európa Kiadó néhány hete kiköltözött a Kossuth térről, az üveghegyeken is túlra, Óbudára.

Budapest, Kossuth tér
Ott a hirdetőtábla bal sarka fölött, az ötödik emeleten, a körbeerkélyes ablakok a kővázákkal, az volt az.

Budapest, Kossuth tér
Évekig innen figyeltem a munkamegbeszélések szüneteiben a Dunát, a Néprajzi Múzeumot, a Kossuth téri disneylandet.

Budapest, Kossuth tér
A Duna néhány évvel ezelőtti nagy áradását olajban a falon és vízben odakint.

Budapest, Kossuth tér
Budapest, Kossuth tér
Budapest, Kossuth tér
Budapest, Kossuth tér
Budapest, Kossuth tér
Budapest, Kossuth tér
A földszinti lépcsőfordulóban utoljára elköszönök a japán lánytól.

Budapest, Kossuth tér
Valamikor ennek a háztömbnek a földszintjén volt a bankfiókunk, de megszűnt. Oldalt, a Falk Miksa utcában a rengeteg inspiráló ötlettel berendezett Tűzmadár régiségbolt bezárt. A másik oldalon a családias borozó helyére iroda költözött. Most végleg kiürült az épület. Elengedem.

Budapest, Kossuth tér

14 megjegyzés:

Névtelen írta...

minden rosszban van valami jó, if you know what I mean...
Ja, és mielőtt bank lett volna, ott volt a Szófia étterem, ahol lehetett créme caramelt enni.

Névtelen írta...

pardon, jobban megnéztem: ott a coopturist volt. a szófia a szomszéd házban volt.

. írta...

Örömmel látom Szüts Miklós 2003-as festményét!

Studiolum írta...

„Az teszi széppé a sivatagot, mondta a kis herceg, hogy valahol egy kutat rejt.”

És hát igen, még az a szerencse, hogy nem tudja az ember apróra minden háztömbről, honnét csúszott idáig. Meg hogy nem látja, hogy még hová fog.

Studiolum írta...

Én is örömmel láttam, amíg láttam! Bár valószínűleg az új helyen is fogom. Csak hát az már nem ez a fíling, hogy azt látom a képen, amit az ablakon kinézve.

. írta...

Annának:
http://chiliesvanilia.blogspot.com/2007/06/krmek-krmje.html

Névtelen írta...

"A könyvkiadó is csak árúcikk, azt is csak el kell adni" - lehet, hogy nem pontos az idézet.

(Kivéve, ha a költözés oka az, hogy az Európa rohamosan fejlődik, kinőtte az eddigi helyet...)

Studiolum írta...

Azt hiszem, inkább a Kossuth téri luxuslakások rezsije nőhette ki az Európa kiadó költségvetését. Figyelemreméltó egyébként, hogy az utóbbi években az általam ismert legtöbb könyvkiadó ugyanilyen okból úgy kóvályog ide-oda Pest-Budán, mint… na most csupa nempolkorr népi hasonlat jut eszembe az Orbán lelkéről meg a zsidóról, szóval kóvályog, na.

Névtelen írta...

jel, te ÉDES! több évtized nélkülözés után az iguanában (zoltán u. 6.) felfedeztem a krémek krémjét.

ÉvaZsuzsanna írta...

Sajgó szívvel távolodva Európától: Monokon, Kossuth Lajos szülőfalujában ebben a tanévben 2 magyar elsős gyermek van, jövőre viszont nem lesz az első osztályban magyar tanuló, csak cigány.

Studiolum írta...

De legalább őket, azt remélem, közelebb viszi majd az iskola Európához.

Petteri írta...

Hát kicsit sokára jutottam el ehhez a poszthoz - így két és fél év spéttel nosztalgiázom: Valaha, irdatlan régen, én is dolgoztam pár évig az Európának. Szerettem őket, meg oda járni is szerettem.

Petteri írta...

Most látom, csak másfél évet késtem. A többi igaz.

Studiolum írta...

Szerettem én is a helyet, közel volt mindenhez, hangulatos volt, patinája volt. És a kiadó belső tere is áttekinthető volt, tényleg úgy működött mint egy hely. A mostani helyszín kint Óbudán mindennek az ellentettje.