StuffIt Deluxe

Mallorca, Despuig-térkép, pun kőkosfej
Mallorca kicsi sziget. Takarékoskodni kell a hellyel. Az adatokat tömöríteni kell. Minthogy Mallorca hagyománytisztelő sziget is, régi pun sziget, itt született Hannibál, és a baleári parittyások tisztították meg a terepet a harci elefántok előtt, ezért a CD-tömörítést ősidők óta pun kőkosfejjel végzik. Csak most újított Wang Wei, aki külföldjáró ember. Ő már fekete bazalt macskakövet használ a tömörítésre Prágából, Faust háza elől. A tömörítés hatékonyságát történelmi súlyával támogatja szemből Despuig bíboros Mallorca-térképe, esztétikai súlyával hátulról, a fotós mögül Joan Miró Wang Weinek dedikált festménye, aki persze nem ez a Wang Wei, hanem az apja, ők voltak barátok.

Mallorca és a Baleári-szigetek, Janssonius atlasz

3 megjegyzés:

Kinga írta...

Hat, mit mondjak. Ebbol nem sokat ertettem, mondhatnam egy budos mukkot sem. En hibam, tudom. A mozaik darabkai megvannak, de a puzzle nem all ossze.

De meg torom a buksimat picit, hatha beugrik, aminek be koll. (Ketlem, en ahhoz igen kicsike vagyok.)

Studiolum írta...

Há-há, sikerült igazi rejtjeles üzenetet írnom, amit csak az ért meg, akinek megvan hozzá a Sándor Mátyás-megfejtőrácsa...

...no de azért irgalmas leszek. Wang Wei - spanyol/katalán, de leginkább is pun/föníciai származású mallorcai őslakó barátomnál - akivel ezt a blogot egymásnak kezdtük írni, noha ő csak olykor-olykor posztol bele egy nyúlfarknyit - járva figyeltem fel erre a zseniális ősi CD-tömörítő eljárásra, amelyet a képen megörökítettem, majd a posztban interpretáltam, hogy számára is megvilágosodjon az általa öntudatlanul végzett hagyományos eljárás lényege. A leírt műtárgyak valódiak, a bejegyzésben kifejtett célösszefüggésük viszont a képzelet szüleménye, annak a valósággal való bármiféle egybeesése a véletlen műve.

Azért most elkezdtem szorongani, nem lett-e tényleg túl ezoterikus a szöveg, vajon legalább Wang Wei megérti-e. Majd tudósítok.

Névtelen írta...

ROFLMAO!