Gyorshír: Kinek a dala?


Most érkezett a hír, hogy Adela Peeva fantasztikus Kinek a dala? című dokumentumfilmjét holnap, február 17-én 23:10-től sugározza a Duna TV. A film, amelyet 2003-ban az év legjobb európai dokumentumfilmjének jelöltek, annak az idehaza leginkább Üszküdara címmel ismert késő-oszmán vándordallamnak az útját követi végig a Balkánon, amelyről korábban már részletesen írtunk. Ott be is illesztettük a filmet a Googlevideóról, de hát holnap este nyilván sokkal jobb minőségben adják, azonfelül nyilván magyar fordítással. Föltétlenül nézzék meg!

2 megjegyzés:

blist írta...

Megnéztem. Komoly nacionalista érzelmeket szított a végén, de a nagy felháborodása ellenére szerintem kifejezetten provokálni akart a dokumentarista, amikor a szerbeknek rögtön a legellenszenvesebb bosnyák, a bolgároknak pedig a török változatot hozta fel a rendelkezésére álló, akkor már komoly gyűjteményből. Fel lehetett volna ezt vezetni olyan országok dalaival is, melyekhez baráti, vagy legalább semleges érzelmek fűződnek az adott helyen. Vagy ha így történt és ennek ellenére mutattak ekkora ellenszenvet, akkor be kellett volna mutatni, honnan indultak és nem kivágni, hogy csak a szenzációhajhász bulváríz maradjon.

Studiolum írta...

Igen, én is így éreztem. A szerbeknél még bizonytalan voltam, hogy vajon csak nem érzi-e a bosnyák dal helyiértékét, de a bolgároknál már világos volt, hogy tudatosan provokál. Azt gondolom közben, hogy akármilyen direkt módon vezette is fel, kellett ez a két mozzanat, hogy ne csak az látsszék a dalból, ami összeköti, hanem az is, ami összeugrasztja a volt oszmán birodalom népeit.