„A közönséges kerékpár kormányozható vízijárművé való átalakítása oly módon, hogy a kerékpáros, miután végigtekert közútjainkon, egy folyón vagy tavon is átkelhessen, számos tapasztalt gépész fantáziáját megmozgatta már, ám egyiküknek sem sikerült megoldania a túlságosan is ingatag víziösvényeken való pedálozás jelentette nehézségeket.
Most azonban a fényes győzelem, mert annak bizonyult, két zseniális, ámde szerény torinói munkás, a Bosio fivérek számára hozta el a babért.
A készülék három úszóból áll, amelyet a megfelelő csövek és acélcsatlakozók segítségével erősítenek a kerékpárral. Az elülső kerék alatti a kormányzás feladatát is ellátja, míg a másik kettő a hátsó kerék két oldalán egymással összekapcsolódva tartja fenn a járművet a víz színén.
A meghajtás a megszokott pedálozás révén történik, egy kiegészítő lánc segítségével, amely mozgásba hozza a hátsó kerék alatt a vízbe merülő propellert.”
Most azonban a fényes győzelem, mert annak bizonyult, két zseniális, ámde szerény torinói munkás, a Bosio fivérek számára hozta el a babért.
A készülék három úszóból áll, amelyet a megfelelő csövek és acélcsatlakozók segítségével erősítenek a kerékpárral. Az elülső kerék alatti a kormányzás feladatát is ellátja, míg a másik kettő a hátsó kerék két oldalán egymással összekapcsolódva tartja fenn a járművet a víz színén.
A meghajtás a megszokott pedálozás révén történik, egy kiegészítő lánc segítségével, amely mozgásba hozza a hátsó kerék alatt a vízbe merülő propellert.”
Sokszor voltunk már Torinóban, de sajnos soha nem láttunk még egyetlen példányt sem a Bosio fivérek találmányából működés közben a Pón, sem fel- sem lefele.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
A Blogger néha megeszi az üzeneteket. Küldés előtt biztosabb kimásolni a hozzászólást, hogy ilyen esetben még egyszer el lehessen küldeni.