Ardara (Szardínia) templomerődje és városa vihar után, alkonyatkor
El Greco: Toledo, vagy Vihar Toledo fölött, 1599 k., az első spanyol tájkép. A művészettörténeti elemzés sokféleképpen magyarázza a viharos eget, a művész zaklatott lelkiállapotától Istennel való kapcsolatán át a fenyegető jövő előérzetéig. Nem lehet, hogy csak azt festette, amit látott?
Kizárt, festő olyat nem szokott :) :) Egyébként szerintem - nagyon kevés kivétellel, pl. Picasso - minden festő nagyjából azt festette mindig is, amit lát, Modigliani alkohol- és drogfogyasztási szokásait ismerve nem kell csodálkozni a képein, számomra pontosan megfigyelhető az idegmérgek lassú és fokozatos pusztítása.
"Nem lehet, hogy csak azt festette, amit látott?" De kedvemre való ez a megközelítés. Kedvenc művészettörténészem, Daniel Arrasse nagyon szórakoztatóan, pünkt így közelít a művekhez: " egyszerűen csak megpróbálom nézni a KÉPET. Rájönni, hogyan működik."
"Nem lehet, hogy csak azt festette, amit látott?"
VálaszTörlésKizárt, festő olyat nem szokott :) :)
Egyébként szerintem - nagyon kevés kivétellel, pl. Picasso - minden festő nagyjából azt festette mindig is, amit lát, Modigliani alkohol- és drogfogyasztási szokásait ismerve nem kell csodálkozni a képein, számomra pontosan megfigyelhető az idegmérgek lassú és fokozatos pusztítása.
"Nem lehet, hogy csak azt festette, amit látott?"
VálaszTörlésDe kedvemre való ez a megközelítés. Kedvenc művészettörténészem, Daniel Arrasse nagyon szórakoztatóan, pünkt így közelít a művekhez: " egyszerűen csak megpróbálom nézni a KÉPET. Rájönni, hogyan működik."