tag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post7726189132286017311..comments2024-03-22T09:06:32.074+01:00Comments on A Wang folyó versei: Hétfő, sose jöjjStudiolumhttp://www.blogger.com/profile/06377777909296284368noreply@blogger.comBlogger15125tag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-41943789326646278672010-04-28T08:19:30.914+02:002010-04-28T08:19:30.914+02:00:-)))))):-))))))Studiolumhttps://www.blogger.com/profile/06377777909296284368noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-89936011418234364012010-04-28T08:02:00.501+02:002010-04-28T08:02:00.501+02:005 napja?
Akkor szombaton. Így már érthető. :)
A...5 napja? <br />Akkor szombaton. Így már érthető. :)<br /><br />A megoldás itt van Weöres Sándor versében:<br /><br /><i>csak egy a baj : hét végén, szombaton<br />az egész mindenség a semmibe<br />ugrik fejest, vasárnap ott időzik,<br />hétfőn fárasztó újra helyre-rakni.</i><br /><br />BUDA, FERENCHEGY c. III. versében, (utolsó vsz.).https://www.blogger.com/profile/00608940224810579640noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-46358852336119899032010-04-28T06:43:14.287+02:002010-04-28T06:43:14.287+02:00Igen, ez egy valószínű magyarázat, bár nem sokkal ...Igen, ez egy valószínű magyarázat, bár nem sokkal kevésbé kalandos, mint a térszivárgás. Nekem is feltűnt a térképet nézve, hogy az autópálya 112. kilométere pont a 7-es út 112+7. kilométerével egy magasságban van, a fenti kis térképrészleten a balszélen, ott, ahol az autópályáról bekötőút indul a 7-es útra (és ahol ezek szerint valamikor a pálya véget érvén rácsatlakozott a 7-esre). Gondolkodtam is rajta, hogy talán e két, egymáshoz közel eső pont számozását akarhatták harmonizálni, de nem jutott eszembe, miért.<br /><br />Az M7-esnek a 112. kilométertől továbbvezető szakaszát <a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/M7-es_aut%C3%B3p%C3%A1lya_(Magyarorsz%C3%A1g)" rel="nofollow">2008. augusztus 8-án adták át,</a> az országhatárig vezető utolsó szakaszt pedig 2008. október 22-én. Ezek szerint azóta is fölöslegesen maradt úgy a 7-es út ideiglenes számozása. A fotókat öt napja készítettem.Studiolumhttps://www.blogger.com/profile/06377777909296284368noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-44607657800994707562010-04-27T22:35:49.953+02:002010-04-27T22:35:49.953+02:00Két hozzáértő ismerőst is megkérdeztem erről ...Két hozzáértő ismerőst is megkérdeztem erről a dologról, (mert annyira nem hagyott nyugodni a hihetetlensége) egyiküktől már meg is érkezett a válasz:<br /><br /><b>"Az út kilométer szelvényezésével kapcsolatban voltak bizonyos sejtéseim, de azért utána kellett néznem. Szóval szerintem arról van szó, hogy az M7-es és a 7-es út között Siófokig körülbelül 7.5 kilométer különbség jön össze, mivel az autópálya vonalvezetése sokkal kiegyenlítettebb, vagyis a 7-es út ennyivel hosszabb a több kanyar és egyéb kevergések miatt. Ha emlékszel, amíg az autópálya még nem tartott folyamatosan a határig, hanem nem sokkal Siófok után belecsatlakozott a 7-es útba, a szelvényezés (kilométer számozás) folyamatosan ment tovább az autópályán megtett kilométerek szerint. Valahol tehát el kellett tüntetniük azt a bizonyos 7.5 kilométert, mert az szerintük furán nézett volna ki, ha valaki a 7-es úton jővén eléri mondjuk a 119-es kilométer táblát, és pár száz méter megtétele után azt látja, hogy mivel az út szelvényezése az M7-es akkori végcsomópontját követően az autópálya szelvényezése szerint folytatódott még mindig csak 113 kilométerre van Budapesttől. Nem mondom sajátos megoldást választottak, de hát van néhány érdekesség mifelénk. Nem tudom, hogy amióta az autópálya elérte a határt kicserélték-e a kilométer táblákat a 7-es útnak megfelelően, de nem lepődnék meg ha még mindig így lennének."</b>.https://www.blogger.com/profile/00608940224810579640noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-29381127903339750012010-04-26T11:38:04.852+02:002010-04-26T11:38:04.852+02:00Ujuj, akkor most a cím alapján felkerültem a Kubat...Ujuj, akkor most a cím alapján felkerültem a Kubatov-listára… Pedig ahogy az első forduló napján szántszándékkal írtam a prioritások jelzésére költészetnapi megemlékezést, úgy most eszembe se jutott semmiféle politikai vonatkozás (igaz, nálunk az első fordulóval már lezárult a választás). Bár ha nagyon akarnánk, az örökké tartó vasárnapba és az egy kilométerbe belepréselt hét kilométerbe még beleláthatnánk választási és belpolitikai metaforákat… de én aszondom, inkább ne, amíg nem muszáj…Studiolumhttps://www.blogger.com/profile/06377777909296284368noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-42374359558207162732010-04-26T10:29:18.207+02:002010-04-26T10:29:18.207+02:00Hát igen, ha a táblákat sokszor lecserélték... de ...Hát igen, ha a táblákat sokszor lecserélték... de én arra gyanakszom, ez olyan Pató Pál uras történet. Nyilván nemcsak a táblákat érintette a malőr, hanem ezer más dolgot (térképek, kimutatások stb.), s ezt nem volt kedve javítani egy hivatalnoknak sem, mert túl nagy macera lett volna.<br /><br />Vicces megoldás: emlékeztet még a Gergely-féle naptárreformra a dolog. Lehet, hogy itt is az történt, hogy a 112-ig valami hiba folytán kicsit hosszabbak lettek a 1 km-nél a szakaszok, így korrigálni kellett, azaz beszúrni hét számozatlan kilométert. :)))<br /><br />Egészen a poszt végéig azt hittem, hogy a választással lesz kapcsolatban a téma... hiába átpolitizált időket élünk, hajaj :)G.d.Magisterhttps://www.blogger.com/profile/02485511933788030551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-48432696856652024232010-04-26T09:52:10.448+02:002010-04-26T09:52:10.448+02:00Hisz épp ez az, hogy annyi évtized alatt nem tudom...Hisz épp ez az, hogy annyi évtized alatt nem tudom hányszor átszámozták már az utat, legalábbis új meg új kilométertábla-sorozatokat készítettek és helyeztek ki, a régieket bevonva. De ez a kövület csak itt maradt, mintha valami földi mértékegységgel nem mérhető útszakasz – féregjárat? – lenne, mintha átmeneti állapota miatt nem lehetne rá valós kilométereket kitűzni, ahogy a nyáron ingoványossá váló szibériai földre sem lehet utat építeni.Studiolumhttps://www.blogger.com/profile/06377777909296284368noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-31428360442155751902010-04-26T09:26:31.033+02:002010-04-26T09:26:31.033+02:00"Hogyhogy nem számozták át közben ezt a szaka..."Hogyhogy nem számozták át közben ezt a szakaszt, hanem szemmel láthatólag gyárilag készítettek a szabályostól eltérő táblákat az anomáliára?"<br /><br />Hát azért, mert akkor át kellett volna számozni az összeset, egészen Letenyéig. De valóban támadható a hipotézisem. A térszivárgásnál azért valamivel stabilabb lábakon áll. :)) Egyébként gyönyörű találat, csak ámulok, gratula hozzá. Remegve várom a rejtély megoldását!G.d.Magisterhttps://www.blogger.com/profile/02485511933788030551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-75211316501274174212010-04-26T07:11:30.029+02:002010-04-26T07:11:30.029+02:00No igen, jó éca juthat a kommentátor eszébe két má...No igen, jó éca juthat a kommentátor eszébe két már meglévő jegyzet között. De két meglévő kilométertábla között hét további elfekvő kilométerre bukkanni? Az ilyen embert kellene pénzügyminiszternek megtenni válság idején.<br /><br />A „véletlenül nem lett beszámozva” hipotézis gyengéje az, hogy ez az út a Balatonra vezető 7-es főút, a magyar népautózás kezdetei óta a legsűrűbben járt út. Azóta nem tudom, hányszor lecserélték már a táblákat. Hogyhogy nem számozták át közben ezt a szakaszt, hanem szemmel láthatólag gyárilag készítettek a szabályostól eltérő táblákat az anomáliára?Studiolumhttps://www.blogger.com/profile/06377777909296284368noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-58628525467384129762010-04-26T01:07:41.052+02:002010-04-26T01:07:41.052+02:00Ez tisztára olyan, amikor az ember be akar szúrni ...Ez tisztára olyan, amikor az ember be akar szúrni jegyzeteket két már meglévő számozott jegyzet közé. Abból lesznek a csillagocskák (*, **, *** stb.) Vagy amikor egy mű sztemmájának felállítása után az ember újabb kéziratokat talál, ezért lesz A és B között, aa, aaa. <br /><br />Szerintem a dolog is valahogy ekképpen állhat. A mondott útszakasz véletlenül nem lett beszámozva, részeg volt a táblalerakó, elromlott a gép, nem tudom. Aztán észrevették, hogy nem lett leszámozva (bár a táblák helyét, legalábbis a távolságot pontosan lemérték, hiszen 112 és 120 között pont 7 km a táv), de utólag már nem akarták kicserélni az összes táblát, így született ez a megoldás.G.d.Magisterhttps://www.blogger.com/profile/02485511933788030551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-22277208821662529142010-04-25T16:01:44.629+02:002010-04-25T16:01:44.629+02:00De, először én is erre gondoltam. (Bocsánat, nem n...De, először én is erre gondoltam. (Bocsánat, nem nyolc kilométer egyébként, csak hét, az iménti kommentben véletlenül elírtam a számot.) De elég egy pillantás a térképre, és az ember látja, hogy ennél rövidebb út – két pont között az egyenes – nemigen vezethetett itt soha. Meg ilyen esetben – a régi veszprémi út átépítésénél emlékszem rá – a kilométereket végig átszámoznák, hiszen ezeknek a definíciója éppen az, hogy a 0. kilométerkőtől számított mekkora távolságra vannak. Egy 113. kilométertábla, amely 120 kilométerre van a 0. kilométerkőtől, a törvény szerint is nonszensz. Térszivárgás lesz az, mondom. Ezt bizonyítja a felnagyított Google-térképen a Balaton színe is, amely épp ettől a ponttól kezdve vált mélyebb kékre :)Studiolumhttps://www.blogger.com/profile/06377777909296284368noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-73117560444250737062010-04-25T15:48:02.514+02:002010-04-25T15:48:02.514+02:00az nem lehet, hogy valamikor áttették a régi, nyol...az nem lehet, hogy valamikor áttették a régi, nyolc km-rel rövidebb út nyomvonalát?vidakhttps://www.blogger.com/profile/16640545881116446762noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-13617948536922732562010-04-25T14:41:37.000+02:002010-04-25T14:41:37.000+02:00De bizony annyi, pontosan, kilométerszámlálóval is...De bizony annyi, pontosan, kilométerszámlálóval is lemérve. Hét km távolságon kezdőponttól végpontig nyolc tábla az bizony kilométerenként egy tábla. Hogy ez mi akar lenni, hogy valami tektonikus mozgás folytán itt megnyúlt-e nyolc kilométerrel az út, és még nem volt idő átszámozni az egészet, illetve hogy akkor a 113. skk. kilométerek <i>honnét számítva</i> annyiak, azt nem tudom.Studiolumhttps://www.blogger.com/profile/06377777909296284368noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-35817605568005453882010-04-25T14:28:36.140+02:002010-04-25T14:28:36.140+02:00Térszivárgás - ez remek szó.
A 112+1 és a 1...<b>Térszivárgás </b> - ez remek szó. <br />A 112+1 és a 112+2 (és a többi szakaszok) között mennyi a távolság? Csak nem 1 km?!.https://www.blogger.com/profile/00608940224810579640noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5957108594597125102.post-76020648041907660342010-04-25T09:20:52.837+02:002010-04-25T09:20:52.837+02:00egy levélben kapott kérdésre: igen, igen, a 112. k...egy levélben kapott kérdésre: igen, igen, a 112. km előtt a 111. található, a 112+7. után pedig a 113., és utána töretlenül folyik tovább a számozás.Studiolumhttps://www.blogger.com/profile/06377777909296284368noreply@blogger.com